poniedziałek, 21 lipca 2014

Pierwsza Wolna Sobota

21 lipca 1973 roku w czasach rozkwitającego Gierka, w przeddzień komuszego święta, rzucono ludowi ochłap w postaci pierwszej Wolnej Soboty! Radości z tej okazji nie za bardzo pamiętam, bo pacholęciem po szkole podstawowej wtedy byłem i wakacje u Dziadków w Olsztynku spędzałem. Początek Edwardiańskich Czasów bardziej kojarzy mi się z wprowadzeniem "do telewizora" drugiego programu TVP oraz szumnie reklamowanej,  kolorowej telewizji, której naocznie nikt z nas przez kilkanaście następnych lat nie doświadczył z uwagi na wyjątkową ekspensywność kolorowych sowieckich odbiorników.
Cóż jeszcze z tamtych czasów, no było nie było, najważniejsze wydarzenie, czyli księżycowa wycieczka Amerykanów (lipiec 1969 - przedostatni rok Gomułki). Pamiętam jak dziś, start Apolla i potem poranną transmisję ze spaceru,  na którą zresztą zaspałem! Było coś ok. 5 kiedy zszedłem oglądać, Armstrong z kolegą już wtedy z dziecięcą radością skakali po Srebrnym Globie. Tak, tak, 20. lipca(u nas był już poniedziałek 21 lipca), mały krok człowieka i wielki dla ludzkości. Data łatwa do zapamiętania, bo to urodziny mojej Mamy(rocznik 1933).

PS. A tak swoją drogą, to już po obaleniu komuny, ciemny typ Jaruzelski, Prezydentem PRL. będąc, w dniu Wedla z komuszą ostentacją składał kwiaty na Grobie Nieznanego Żołnierza.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz